Metodyka określania ilości energii cieplnej do podgrzania paliwa w zbiornikach zapasowych

Adam Charchalis         Jerzy Krefft         

Abstract: 
Streszczenie: 

Współczesne statki morskie wyposażone są w silniki oraz urządzenia spalinowe przystosowane do spalania paliwa pozostałościowego o niskiej jakości. Konsekwencją tego jest zwiększone zapotrzebowanie na parę do celów grzewczych, w tym dla zapewnienia właściwej temperatury w zbiornikach zapasowych paliwa. Opierając się na autorskiej bazie danych oraz bilansach parowych dla kontenerowców, przeprowadzono analizę statystyczną. Gdy znane są założenia armatorskie projektowanej jednostki pływającej dotyczące prędkości eksploatacyjnej i liczby przewożonych kontenerów TEU (nośności), na etapie projektu wstępnego istnieje możliwość wyznaczenia objętości zbiorników zapasowych oraz ilości pary do podgrzania paliwa w tych zbiornikach.

Issue: 
Pages: 
19
26
Download full text in pdf: 
References: 

Citation pattern: Charchalis A., Krefft J., Metodyka określania ilości energii cieplnej do podgrzania paliwa w zbiornikach zapasowych, Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 64, pp. 19-26, 2010

BibTeX     EndNote