Znaki gwarantowanej jakości jako forma promocji produktu na przykładzie miodu

Guaranteed quality marks as a form of promotion of product on the example of honey

Aleksandra Wilczyńska         

Abstract: 

The purpose of this study was to determine whether the obtaining mark that guarantees a high quality of product can be part of the promotion of honey. The study was conducted by questionnaire at the end of 2013 among all the producers of honey with marks guaranteed quality. The most of the producers confirmed that receiving the quality mark allowed to obtain greater prestige, increased sales of honey and, in many cases, attracted buyers from outside the region. Such a label may therefore be part of promotion of product.

Streszczenie: 

Celem niniejszej pracy było określenie, czy pozyskanie znaku gwarantującego wysoką jakość produktu może być elementem promocji miodu. Badania przeprowadzono metodą ankietową na przełomie 2013 i 2014 roku wśród wszystkich producentów miodów posiadających znaki gwarantowanej jakości. Zdecydowana większość producentów potwierdziła, że uzyskanie znaku gwarantującego wysoką jakość pozwoliło na uzyskanie większego prestiżu, zwiększenie sprzedaży miodu oraz w wielu wypadkach pozyskanie nabywców spoza regionu. Znak taki może więc być elementem promocji produktu.

Słowa kluczowe: 
znaki gwarantowanej jakości
miód
Issue: 
Pages: 
205
209
Download full text in pdf: 
References: 

Kafel P., Wymagania dotyczące etykietowania produktów tradycyjnych i regionalnych jako element ich ochrony przed nieuczciwymi praktykami, Towaroznawcze Problemy Jakości, 2013, nr 4(37), s. 39–46.

Kafel P., Znaki jakości wyrobów spożywczych, Zarządzanie Jakością, 2010, nr 1(24), s. 124–127.

Kiejlan K., O systemach jakości żywności. Vademecum funkcjonowania produktów tradycyjnych i funkcjonalnych, ODR w Brwinowie, Oddział w Krakowie, Kraków 2011.

Semkiw P., Sektor pszczelarski w Polsce w 2012 r., OPISK, Puławy 2012.

Zarys kampanii informacyjnej oraz informacje dodatkowe. Kampania informacyjna dotycząca wspólnotowego systemu oznaczeń produktów regionalnych i tradycyjnych, ARR, Warszawa 2007, http://www.proto.pl/PR/Pdf/Zarys_kampanii_informacyjnej.pdf [25.05.2014].

http://www.minrol.gov.pl/pol/Jakosc-zywnosci [25.05.2014]

Citation pattern: Wilczyńska A., Znaki gwarantowanej jakości jako forma promocji produktu na przykładzie miodu, Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 86, pp. 205-209, 2014

BibTeX     EndNote