Opakowania aktywne i inteligentne w świadomości konsumentów

Active and intelligent packaging in consumers awareness

Anna Pałkowska         Izabela Steinka         

Abstract: 

In the last few years we can observe development of packaging. This is opportunity to introduce active and intelligent food contact materials on our market. The main purpose of this marketing study was to answer the question, what do respondents know about this subject. Another purpose was to explore availability and safety of this packaging. The most of respondents not see threat in use active and intelligent food packaging. Very important is, that the majority not know a lot about this kind of packaging. The main source knowledge of this subject was literature and media.

Streszczenie: 

W ostatnich latach zauważalny jest rozwój rynku opakowań. Niesie on za sobą możliwość wprowadzania do obrotu opakowań aktywnych i inteligentnych. Celem badania marketingowego była ocena stopnia znajomości tych zagadnień przez respondentów. Starano się dostrzec dostępność opakowań na rynku, możliwość ich wykorzystania oraz bezpieczeństwo w zastosowaniu. W wyniku badań stwierdzono niewielką wiedzę respondentów na temat powyższych opakowań. Głównym źródłem wiedzy były studia, literatura oraz media. Niewielki procent osób ma zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa w zastosowaniu opakowań aktywnych i inteligentnych.

Słowa kluczowe: 
opakowania aktywne
opakowania inteligentne
Issue: 
Pages: 
35
42
Download full text in pdf: 
References: 

Bohdan M., Opakowania giętkie. Nowe materiały i rozwiązania, Przemysł Spożywczy, 2010, 7–8, s. 68–72.

Kozak W., Cierpiszewski R., Opakowania aktywne, Przemysł Spożywczy, 2010, 10, s. 54–57.

Kozak W., Cierpiszewski R., Opakowania inteligentne, Przemysł Spożywczy, 2010, 3, s. 36–38.

Krawczyk T., Inteligentne opakowania – świeżość pod nadzorem, Opakowanie, 2011, 2, s. 49–51.

Lisińska-Kuśnierz M., Problem bezpieczeństwa materiałów opakowaniowych i opakowań w ocenie podmiotów łańcucha dostaw, Opakowanie, 2012, 8, s. 67–72.

Makała H., Trendy na rynku opakowań do żywności. Opakowania aktywne i inteligentne, Opakowanie, 2010, 11, s. 23–25.

Martyn A., Targoński Z., Antymikrobiologiczne opakowania żywności, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 2010, 5(72), s. 33–34.

Nowacka M., Fijałkowska A., Aktywne materiały przeznaczone do kontaktu z żywnością, Opakowanie, 2011, 8, s. 68–71.

Nowacka M., Niemczuk D., Nowoczesne materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością oraz ich wpływ na bezpieczeństwo żywności, Opakowanie, 2012, 6, s. 64–68.

Panfil-Kuncewicz H., Kuncewicz A., Mieczkowska M., Postęp w pakowaniu produktów spożywczych, Przemysł Spożywczy, 2011, 7–8, s. 84–90.

Przetyczek-Rożnowska I., Opakowania żywności do ogrzewania w kuchenkach mikrofalowych, Przemysł Spożywczy, 2010, 1, s. 40–43.

Tabaka K., Cierach M., Pakowanie mięsa i przetworów mięsnych w opakowania aktywne, inteligentne i biodegradowalne, Gospodarka Mięsna, 2012, 9, s. 34–42.

Citation pattern: Pałkowska A., Steinka I., Opakowania aktywne i inteligentne w świadomości konsumentów, Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 80, pp. 35-42, 2013

BibTeX     EndNote